genom eld



på kvällar när andra ligger tätt tätt sammansvetsade med sina 
andra halvor
ekar min anda sänghalva kusligt tomt
för jag har ingen halva som ser mig djupt in
i ögonen 
för att bara få en sista blick 
av sin hjärteskatt innan 
sömnen
jag har ingen som håller 
min hand
 krampaktigt drömmen
just bara för att min sömndruckna närvaro är betryggande
jag saknar 
det 
det där
det obeskrivligt vackra, helande i två älskandes nätter 
det där ingen av oss andra rår på, inte kan komma åt 
jag saknar att känna varma
andetag i nacken
jag saknar att känna passionerade hjärtan slå i rusande tusendelstakt,
 synkroniserade såklart,
för kärleken är så jävla bedårande 
så jävla ren & ärlig 
men ändå
 är den också så jävla ful och lögnaktig
på samma gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu