mardrömslikt



när mörkret faller 
står du åter mitt framför
mig
iklädd enbart ditt vackraste
leende 
leendet som får mig att inte
veta vart jag ska
ta vägen 
då jag rodnar något 
oerhört här
i natten. 
dina nattsvarta ögon klär 
långsamt av mig tills
jag står mitt framför dig i min
nakenhet. 
nakenheten du är så familjär med att 
det för oss inte längre är
just något 
underligt alls.
och du ser på mig 
rakt in i det som är 
jag
rakt in i det som jag
vill ska vara jag.
och jag låter dig se
.
allt det fula som även är 
jag
allt det bristfälliga, vansinniga som
även det också faktiskt är
jag.
och du ler mot mig
ditt bubblande, pommac-leende 
och jag fylls till bredden
med sensommarvärme 
& tvåsamhetslycka. 
.
att leva i drömmen
leva i natten 
i surrealismen
där
lyckan som i en annan 
tid var 
jag
numera enbart 
 existerar. 



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Du är riktigt bra på att skriva!

2014-02-24 @ 20:31:37
URL: http://corneliacandevis.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu