lika svart & svår som nattenkattenhatten.


hur fan gör man egentligen 
när man 
blir kär
pånytt?
hur känns det?
hur länge måste man stå i kö?
för jag verkar inte kunna
eller lyckas 
falla handlöst pladask 
för någon.
och även om jag gjorde det
vem hade varit villig att 
ge sina nätter åt mig
ge sitt hjärta åt oss
vara stora skeden två dagar i sträck
bara för att jag tycker det
är så himla 
fint?
jag älskar att leva 
men saknar det vackra 
i tvåsamheten 
det vackra i att 
bara ha ögon
för varandra 
glittrande
diamantögon
som ler varje gång våra blickar 
möts.
jag är kär
i kärleken
och vem kan bli 
kär i mig?
kan någon älska hela mig
även där jag briser
där jag felar?
jag är en turist i kärlekens djungel
borttappad & vilseledd
men säg mig
kan man verkligen älska
lika flammande en gång till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu