det här pusslet saknar lösning



om du varit min
nu
hade jag gett dig
världen.
om du nu varit min
om så än bara på låtsas 
hade jag 
aldrig släppt taget.
ja,
för vad gör man 
när man 
liksom
på en höft 
tappat bort en pusselbit i 
själspusslet. 
den bit som 
liksom 
håller allt samman.
är det bara att 
köpa en ny
bit då
på Ikea, billigt för en tjuga?
som egentligen inte passar 
varken i form eller
färg.
men täcker  
hålet i 
själspusslet
för en stund.
lagar lite 
för att sedan regna 
bort som alla andra
felaktiga, malplacerade 
pusselbitar som egentligen bara 
vill hitta sitt
pussel.
pusslet de fulländar.
pusslet var själshålighet de fyller.
 pusslet som inte är jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu