bara i min fantasi


lugnet efter stormen
eller
kanske
lugnet innan stormen
vem vet 
vad som egentligen
väntar
på vidöppet hav.
för på havet är man inte längre
bunden
till något. 
på havet har man inte länge 
en trygg 
hamn.
att segla tillbaka 
till
när krogarna stänger 
& ensamheten
dränker ditt 
nyoljade däck.
jag styr vartän
vinden
för mig. 
det finns nog 
en plan
för mig också
någonstans.
en mening
i all
denna 
meningslöshet
men det 
är ju ändå
rätt skönt
att sakna syfte.
ingenting
blir ju riktigt på
allvar 
då.
jag är lika oseriös som
du.
bara en våg i havet.
en blek skepnad
av något
som en gång
faktiskt var 
någonting 
vackert. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu