brännskadad



så länge sedan
någon rörde vid mitt
hjärta
så länge sedan 
någon satte mig i
brand
hur fan känns det ens när det
känns alldeles 
rätt?
hur fan känns det ens när man 
bara har ögon för 
en?
jag har inte ögon för någon
jag har knappt ögon för dig
längre
du som är en skev skugga av något
som en gång var det vackraste jag 
visste
du som en gång visade mig att jag var det vackraste som fanns 
men nu är allt bara vitt 
(och jag trivs ändå bra i detta på tok
för vitmålade rum 
för jag har glömt hur levande en regnskog ser ut
jag har glömt hur färgsprakande ont-i-hjärtat-vacker den yttre världen ser ut
då jag saknar fönster
då jag saknar glimtar av jordgubbsröda läppar,  himmelsblå ögon)
ta mig 
stampa på mig
gör det hundra gånger om
jag lovar att inte
känna
alls
mitt förtroende är för länge sedan
förbrukat
jag litar inte på era ord 
jag litar inte på era klyschor 
för mig är allt i en annan dimension
där ingenting är riktigt på 
riktigt 
där allting är på tok för distanserat för att någonsin komma nära






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu