utan kläder




gömmer varje liten
del 
av mig
djupt där inombords 
för vågar 
inte 
länge ge migsjälv
till någon
du kan få mig halvt
går det bra?
för det som
finns där inne
får
ingen.
öppenhjärtighet 
är blåögdt och naivt
har livet hårda skola
visat mig.
när du ger dig helhjärtat
står du där naken
blottad 
likt ett offer 
redo att skändas.
därför tar jag aldrig riktig
av mig alla kläder
när jag står framför
dig 
till synes
helt naken
då jag bär 
en mantel
för ögat osynlig.
du har gjort mig
hel 
men nu handikappad 
inför 
nakenheten
livrädd 
för att bli lämnad
i snön i bara trosor
blottad för 
världen 
utan ångerrätt.
tid 
är det vackraste 
man kan ge någon
och du kunde inte
ens
vänta två minuter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu