regnbågsvacker

tiden läker alla sår
säger klyschan
och det är ta mig fan sanning
för äntligen 
efter månader av olidlig 
outhållbar ensamhet 
älskar jag tiden med migsjälv. 
äntligen kan jag helhjärtat älska 
att få sova naken i enbart min egen
närvaro.
jag måste ingenting 
jag måste bara leva 
precis så som jag vill
precis exakt så jag känner i sekunden
för jag är friare än vårluften jag andas. 
att bli bruten i bitar är något
vedervärdigt 
något förskräckligt 
som förvandlar människor till illvettiga monster 
för en tid
ibland för alltid 
om man inte låter sig bli hel 
igen.
om man inte låter sig fulgråta och 
gå till Ica i mjukisdress bara för att
man inte länge bryr sig ett jävla piss
om vad folk faktiskt tycker
i annat fall kommer vi förbli det fula monsterjaget
det vi hatar att vi blivit 
men inte kan hindra oss från att vara
och som förpestar allt vi någonsin kommer att vidröra
jag vägrar låta det vara jag 
jag vägrar låta mig förfalla 
livet är ta mig fan 
ändå för vacker för att försummas 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu